Genieten van de laatste dagen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Danique en Marieke - WaarBenJij.nu Genieten van de laatste dagen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Danique en Marieke - WaarBenJij.nu

Genieten van de laatste dagen

Door: Danique

Blijf op de hoogte en volg Danique en Marieke

23 Juni 2015 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,

We zijn ondertussen weer een tijdje verder en we hebben weer niet stil gezeten. In de week na ons laatste blog zijn we (een beetje) druk geweest met tentamens en presentaties. Voor het vak Social Media hebben we allebei een storytelling verhaal moeten maken, voor de liefhebbers te zien in de volgende links: https://www.youtube.com/watch?v=jM98z9KODVE & https://www.youtube.com/watch?v=PyRuCqHEukk . Ondertussen hebben we bijna alle cijfers terug en kunnen we met trots zeggen dat we 'cum laude' onze Erasmus vakken hier gehaald hebben, al ligt dat misschien wel een beetje aan het niveau van de universiteit hier..

Ook is het weer een aantal dagen lekker geweest (eindelijk) en daar hebben we optimaal van genoten! We hebben met 25 graden heerlijk op het strand gelegen en Marieke was enigszins verbrand, maar dat leidde tot enorm bruine benen waar iedereen jaloers op is. We hebben iedere vrije minuut in het park gelegen, met koffie, ijsjes of gewoon een flesje water en het allerbelangrijkst, met onze vrienden! Nu het einde zo dichtbij komt realiseren we ons dat we niet weten wanneer en hoe vaak we elkaar gaan zien in de toekomst dus proberen we echt zo veel mogelijk samen te doen.

Maar terug naar wat we hebben gedaan hier, voor ik te sentimenteel word. Zoals jullie allemaal weten was het op 12 juni tijd voor Letland - Nederland!!! De hele stad kleurde 2 dagen van te voren al oranje en op de dag zelf zijn wij ook oranje de stad in gegaan en hebben we met een hele oranje stoet naar het stadion gelopen. Wat een feest was dat zeg! Echt super om dat mee te mogen maken. Daarna zaten we tussen de Letten naar de wedstrijd te kijken. We hebben alle Nederlandse toppers voorbij zien komen (Marieke was erg blij met het zien van Cillieeee). En natuurlijk hebben WE gewonnen! We voelden ons weer even op en top Nederlands.

De volgende dag was het tijd om naar Oslo te gaan! Samen met Miray gingen we op pad. We wisten alleen niet dat we op een vliegveld vlogen wat 2 uur buiten de stad lag, maar dat was uiteindelijk niet zo erg want daardoor hebben we nog wat van de omgeving gezien. We sliepen in een AirBNB bij een ontzettend aardige kerel, die ons alle highlights van de stad heeft omschreven dus we gingen vol goede moed de stad in. En wonder boven wonder hebben we alles gevonden, we hebben echt van alles gezien: royal palace, national gallery, opera house, city hall, de haven, waterval, beeldentuin, viking museum en het openlucht museum. We hadden trouwens echt geluk dat we in een appartement sliepen waardoor we thuis konden koken, want Oslo is duur! Dat verwacht je wel, maar het mag toch echt wel even gezegd worden want het was erger dan we hadden verwacht. Verder, in tegenstelling tot de meeste andere tripjes hadden we ook erg geluk met het weer, het zonnetje scheen heerlijk!

Na 3 nachten in deze geweldige stad was het weer tijd om terug te gaan naar ons thuis, in Riga. Toen was het meteen weer aan met allerlei leuke dingen. We zijn naar Meza Parks gegaan samen met Jens, waar we een fiets hebben gehuurd en wij als Dutchies (en Belg) waren helemaal in onze nopjes. Die avond zijn we ook nog naar de opera gegaan, Madame Butterfly, dat was helaas iets minder. We hadden niet de beste plaatsen waardoor we de ondertiteling niet konden lezen, en Italiaans kunnen we nog steeds niet.. Toch een leuke ervaring en iets wat je thuis niet snel zou doen.

De dagen daarna hebben we gedaan wat we altijd doen: genieten! En dat is ook precies wat we nu nog gaan doen. Vanavond is het midsummer night, ik weet het, dat was eigenlijk 2 dagen geleden maar op z'n Mirays: "What can I do", Letten zijn nou eenmaal een apart volk.

De komende dagen wordt het afscheid nemen, koffers inpakken en zoveel mogelijk nog doen. Het is echt heel raar, onze tijd hier komt ten einde maar we hebben vrienden gemaakt voor het leven en het is een ervaring die we nooit meer gaan vergeten.

Tot (heel) snel!